Jag älskar gitarr mihihi

Helloooo dolls!

Har precis kommit hem från gitarrlektionen och det var otroligt kul! Läskigt kul nästan. Det är ju inte direkt ett minus att läraren är kinda snygg.. Mihihi. Det är jag, Sara och Albin från min gamla klass som spelar och det är asnice. Studion vi spelar i är asfräsch, typ ny. Och läraren är aaaaaschill, han skäller inte eller någonting! Men tyvärr måste vi nu klippa av våra naglar har vi insett, det var skitsvårt att 'spela rätt' med långa naglar.. Ajdå. Men jag kommer lätt ge upp långa naglar ifall jag får spela gitarr istället!

Så nästa torsdag ser man fram emot, fast inte 65 minuters NO.. Åhh. Kommer sluta koncentrera mig på torsdagslektionerna så jag inte blir trött till gitarren. Förlåt Inger!

Men iaf ska gå tillbaka till gitarrlektionen. Det börja med att vi kom dit och snacka lite med läraren, han visa oss två olika gitarrer och jag och Sara bestämde oss för gitarrerna med nylonsträngar. Stackars Albin though, han fick ta med stålsträngarna som gjorde ont.. Moahahaha. Aja. Sen lärde vi oss EM och A7. När han visade ackorden för oss trodde jag att jag skulle dö, vi har ju tränat dom i skolan i typ två månader!? Fast vi insåg att vi tydligen spelat fel, p.g.a naglarna.. Haha smartasses. Sen lärde vi oss vad strängarna hette och vad fingrarna har för nummer.
  
Nu blir det bara att spara månadspengen i fyra månader för en ny gitarr... FML. Tror ni att jag kommer hålla det? Nah inte jag heller.

Fast vi hörs senare luvies om dagen. Puss!

Tumblr_ly6979gv7g1r84fywo1_500_large
7eedd0aa2b5511e19e4a12313813ffc0_7_large
Tumblr_lyfixwj0eo1qmiearo1_1280_large



Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0