Friluftsdagen

Okej så nu tänkte jag berätta lite om dagen!

Det började med att vi hoppade på bussen klockan 08:30 mot Storstenshöjden. Våran idrottslärare körde den och så var det 42 sjuor med från alla klasser (a, b, c och d). Satt bredvid Sara på bussresan och lyssnade på JB samtidigt som vi snackade lite smått. Riktigt chill, hade gärna suttit ett par timmar på den där bussen och bara tagit det lugnt.. Försökte faktiskt att mobilblogga men tydligen har det inte kommit upp. Anyways. Vi kom fram strax efter nio och då hade bussdörrarna isat fast så vi fick stå och vänta, sparka och slå på dörrarna innan dom till sist gick upp. Haha.

Vi tog våran utrustning och gick iväg mot backarna. Eller ja, till värmestugan och uthyrningsstugan. Några gick och hyrde samtidigt som vissa försökte få på sig pjäxorna. Bl.a. jag. Josefin sa till Bernt att jag behövde hjälp, fast jag inte ville ha hjälp, och han spände pjäxorna så jag fick blodstopp. Yaah. Sen efter typ en timmas väntande stack jag och Sara upp i barnbacken och åkte en gång innan jag höll på att dö för pjäxorna. Och ja, jag ramlade. Jag trodde att jag kunde åka som vanligt med dom här alldeles för små skidorna men det gick inte.. Nejdå. Så jag ramlade. MEN NU FORTSÄTTER JAG: Jag var skitförbannad och då gick vi till värmestugan och värmde upp våra iskalla fötter samtidigt som jag försökte spänna upp pjäxorna. Det gick inte så bra fast jag fick upp mjukisbyxan ur pjäxan så det blev lite avslappnande.

Sen krängde vi på oss skidorna igen och begav oss till den norra barnbacken och på vägen mötte vi Kamilla och Emma. Vi började prata med dom som vi typ inte gjort på hela veckan och sen började vi alla fyra åka i barnbacken. Det var faktiskt riktigt roligt, vi skrattade, åkte störtlopp, tog massa kort.. Sen var det lunch och då hade Kamilla ramlat och någonting hade hänt med hennes knä, så vi satte oss och chilla utomhus på marken. Men sen blev det för kallt så vi stack in och värmde oss. Sen var det ett bege sig ut i backen igen! Riktigt kul igen, tog massa kort, åkte störtlopp, o.s.v.

Under hela dagen hade vi sett en tjej som gång på gång failade, så vi åkte fram till henne och snackade med henne. Hela hennes klass hade dissat henne så vi tänkte vara lite schyssta. Vi sa åt henne att åka med oss, men just då kom hennes dryga vänner. Dom följde också med upp men vi övertalade henne att gå av i mitten med oss. Då fick hennes vänner spel och började skrika till henne om hon var dum i huvudet som gick av i mitten, men hon kom iallafall till oss. Hon ramlade på en gång och vi åkte till henne och frågade om det gick bra, då kom hennes vänner och började kaxa mot HENNE. Sen stack jag ner för backen och då hade Kamilla, Emma och Sara hört att dom börjat snacka skit om oss. YAAAAH. Så jag sa att dom var bitches, skitsnackare och att vi inte skulle bry oss ett skit mer om henne. Tydligen hade hennes lärare hört oss så han snackade med Kamilla, Emma och Sara medan jag flydde in till liften. HAHA. Det var ju jag som skrek bitches till dom.. Whoopz.

Sen drog vi till bussen vid två-tiden och typ dog där. Chillade, lyssnade på musik och bara hade det skönt I guess..

FÖRLÅT FÖR MYCKET TEXT, men här kommer massa bilder!


I bussen påväg mot Storstenshöjden! Whoopwhoop.


Emma med hennes dösnygga iphone och läckra naglar. Är inte lite avundsjuk på skalet, nejdånejdå.


Sara, lika normal som vanligt.. HAHA!


Jag i backen.


Jag och Sara i backen. Whoopwhoop, ready for some slalom.


Kamilla i liften, WOHO!


Jag i liften.. Kul att man ser att jag står i liften också, LOLOLOLOLO.


Emma och Sara i liften.


Sara och Emma posar innan vi ska på liften.


HAHAHA SARA ÄR EN ÄLG!


Kamillas skida laggar eller nåt.. :O


Jag i liften(?)


Kamilla i liften, WOHO!


Emma tar lite egobilder i liften.. HAHA!


Jag som håller upp armarna i början av backen.. HOHO.


Jag och Sara i backen.. Whoopwhoop! (JA JAG GILLAR ATT SKRIVA DET. HOHO.)


Jag och Sara tar oss till liften. SARA GÅR GENOM BARNGREJEN HAHA.


Jag och Sara påväg mot liften.. Hahaaaa!


Wohooo backen here I come!


Sara tar tag i liften. HAHA!


Hei här kommer jag!!!!!


Wohooo! Fick ploga eftersom jag hade skitdåliga skidor.. Yah, that's life.


HEI HÄR ÄR JAG!!!!!!


HAHAHAHAHA DEN HÄR BILDEN FICK MIG ATT ASGARVA IRL! Kommer ihåg detta, Sara bromsade, HAHAHA HON PLOGAR OCKSÅ, och hon höll på att åka in i mig.. AHAHAHAHA


HEI HÄR STÅR VI HELA DAN!!!


G-g-g-g-gullig.


LAGGLÄPPAR ELLER VAD?


Yeahhhh.


Kamilla väntar i backen på Emma och Sara.


Pose Kamilla, pose!


NU KOMMER DOM!!!


NU STICKER DOM!!!


HEIDO ROLIGA DAG.


Postat av: Lisa

Hej! Var med & TÄVLA om en ”My Little Cupcake” på min blogg ♥

http://muzicmecupcake.blogg.se/2012/february/tavling-i-samarbete-med-sockerflinga.html



Kramis ♥

2012-02-16 @ 20:29:39
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/

Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0