Hot Chelle Rae

Jag och Emma kärade ner oss i bandet Hot Chelle Rae igår. Det vi gillade med dom var typ deras 'beat'? Sen tyckte vi att deras röster var grymma, speciellt i Tonight tonight. Vi bara älskade dom från första låten liksom. Dom har nyligen släppt ett nytt album så ja.

LITE FAKTA OM DOM DÅ!

Hot Chelle Rae är ett pop/rock-band som bildades 2005. Bandmedlemmarna heter Ryan Follesé (sång och gitarr), Nash Overstreet (gitarr och sång), Ian Keagy (bas och sång) och Jamie Follesé (trummor).
Först hette bandet 'Miracle drug' men dom döpte sen om bandet till 'Hot Chelle Rae' efter en stalker på MySpace.

Sommaren 2007 var dom förband till en utsåld Lil Jon-konsert. Senare det året spelade dom på South by Southwest, en musikfestival i Austin, Texas, och åkte sen på turné med bandet Vedera.

Jive Records signade dom i oktober 2008 och sen började dom jobba med deras första album Lovesick electric.

Dom släppte singeln Tonight tonight (♥) som nådde #7 på Billboard Hot 100 i juli 2011. Deras nästa singel I like it like that hade premiär (?) den 13 september 2011. Deras 'Whatever' album blev meddelat på bandets hemsida 4 oktober 2011 och släpptes 29 november 2011.

31 december 2011 uppträdde dom på 'Dick Clark's New Year's Rockin' Eve with Ryan Seacrest' och spelade deras två hits, Tonight tonight och I like it like that (det är dom två vi älskar, haha!). 29 januari 2012 spelade bandet på det nationellt visande 2012 Pro Bowl pregame (?) cermonin på Aloha stadium i Honolulu, Hawaii och sjöng I like it like that och Tonight tonight. Bandet uppträdde också I like it like that på 'Hall of Game Awards' den 20 februari 2012.

Dom har också blivit nominerade till två awards och vunnit en.


Hoppas ni fick en liten inblick i vilka dom är nu! Dom är iallafall riktigt bra och här kommer deras två toppsinglar som vi älskar:





I like it like that


Tonight tonight

Här kommer bilder på bandmedlemmarna och bandet tillsammans: (Första gången nu jag såg dom på riktigt.. HAHA!)




Ryan Follesé




Nash Overstreet




Ian Keagy




Jamie Follesé





Jamie Follese - 2011 American Music Awards - Press Room

Hot Chelle Rae

Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Om jag förstår det rätt har du läst mina noveller.. jag tog dock en oplanerad paus på tre månader.. Men nu är jag nästan back on track! Jag vet dock inte vad jag ska skriva om.. Kika gärna in och svara på frågan i översta inlägget och sprid gärna min blogg! Kram! :)

2012-03-03 @ 14:34:30
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

sv: okej, tv

Önskar dig en trevlig helg! :D

2012-03-03 @ 15:50:54
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Julia Kristensson

Dem är rätt bra :D

2012-04-13 @ 23:39:33
URL: http://bellabalazs.blogg.se/

Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0