Den alldeles för lätta saken gick alldeles för fel... HAHAHA!



Det här hände igår på syslöjden, ni skulle hört! Hahahahahahahaahah 'asgaaaaaaarv' hahahahaha! Iallafall, jag och Sara håller på och gör några jäkla grytlappar? Eller ja, alla gör det. Men iallafall, vi tyckte att alla hennes tyger var pissfula så vi gör egna mönster och då målar vi på tyg med typ speciell målarfärg.

Vi stod vid diskbänken och blandade ihop olika nyanser utav lila och rosa med hjälp av mörkblå, rosa och vit och då kommer syslöjdsläraren och säger tydligt att vi INTE får stå vid strykbrädsbordet som är precis bredvid diskbänken för att hon INTE vill ha färg på den vita duken. Sara och jag flyttar oss från strykbrädsbordet till diskbänken. Men sen skulle Sara bara ta lite blå från burken som stod på strykbrädsbordet så då går hon dit, då ser jag att jag också behöver blå. Jag räcker fram min blandburk och säger att jag också behöver blå. När hon sen hällt i färgen så spiller hon värsta pluppen med mörkblå färg.

Vi börjar asgarva som några talibaner och jag rusar därifrån asgarvandes in till målarrummet. Sara springer efter mig och asgarvar men jag säger åt henne att hon måste torka upp det! Hon springer ut dit men kommer tillbaka lika fort asgarvandes så tårarna sprutar på ungen. Hon säger att hon kleta ut det över hela duken så hon la för en handduk. Vi sitter där och asgarvar sönder tills vi inser att hon kanske kommer få damp och ringa hem till våra föräldrar.

Då sitter vi där asgarvandes och försöker komma på en bra plan. Helt plötsligt när vi sitter där och planerar hör vi hur hon säger att dom måste flytta på någonting på strykbrädsbordet. Fort säger jag att om hon kommer och frågar så säger jag att det inte var jag. Sen börjar vi säga att Sara ska be om ursäkt och låtsas vara jätteledsen eller att vi ska skylla på killarna och säga att dom lekte med färgen och en massa annat, hahaha ni anar inte! Sen kommer hon in till oss och jag ser i Saras face hur panik:ig hon blir och jag bara sitter där och får hålla mig för skratt. Hon har inte märkt någonting iallafall så hon drar.

Lättade som f*n garvar vi lite till innan vi fortsätter att måla.

En awesome grej som jag kommer komma ihåg länge. Hahaha!


Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0