Barnvakt

Hello darlings!

Skoldagen var som vanligt antar jag, hade ont i ögonbrynet hela dagen haha. Tråkigt var det också, fast bilden var riktigt rolig! Och det gick bra på engelska glosorna, gjorde alla och hade rätt på alla. Tror jag iallafall. SO:n gick också bra (läxan alltså) för att jag läste den en minut innan lektionen började och för att han bara frågade mig om allt jag kom ihåg, haha.

Och sen precis efter jag och Sara varit och ätit gick vi och snackade om skolkockar och så när vi precis skulle gå till trappen ner till skåpsalen (det är en liten vägg precis bredvid där) så hoppar Sebbe fram och skrämmer skiten ur mig så jag skriker och det var helt tyst i skåpsalen med massa folk där, GRYMT PINSAMT! Haha, men samma rast så spelade vi sån här fotboll med spakar som man rör runt och gubbar skjuter bollar med två asroliga killar, asgarvade hela tiden haha!

Men ändå. Tänkte göra min matteläxa och sedan gå och vara social med min lillebror, han är nog uttråkad. Och rubriken: Jag är barnvakt åt min lillebror. Hämta han på Fritids och ska nu ta hand om honom tills mamma kommer hem vid nio, det är inte svårt though. Han sitter bara framför TVn eller datorn.

Tänkte göra lite chokladbollar förut för han var hungrig men tror ni inte att när jag satt igång med alltihop så märker jag att pappa tagit med havregrynen till jobbet? Joooo, så jag fick ta lite kokos i smeten. Och ja, det blev en smet som man får äta med sked. Men han åt upp det så det verkade ju vara okej iallafall.

Mitt hår var hyffsat platt hela dagen idag, yaaay.

Men ska inte tråka ut er med tråkig text nu, HEJDÅ!


Jag idag då. Och nu kom jag på en sak: Jag har världens bästa (lite lite funktioner dock men det är bra ändå) fotoapp till telefonen! Gratis photoshop, yaaay! Fast det är ju som sagt inte så mycket funktioner men dom funktionerna som finns är bra!


Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0