Dag 2

Dag 2 – En helt vanlig dag.

Såhär ser en helt vanlig vardags-dag ut för mig:

Jag vaknar av alarmet vid 06:00, 06:30 och 07:00 men pallrar mig ändå inte upp förrän 07:10 och då är jag helt DÖD.


Sängen jag sover i när den här mannen inte tar över.

Då plattar jag oftast håret eller byter om, det skiftar vilken dag det är typ. Sen när jag har gjort det brukar jag borsta tänderna, sminka mig, packa väskan, packa ur väskan, springa runt och leta efter grejer, m.m.


Här brukar jag dampa runt som en dåre.

Sen inser jag att klockan är 07:46 och jag ska möta min kusin 07:45 vid parkeringen som är kanske tjugo sekunder ifrån mitt hus. Jag drar på mig conversen fast skiter i att knyta dom, sliter på mig jackan, tar väskan, skriker åt Isak att nu ska vi gå och sen springer jag dit.


Mina underbara converse som jag alltid har på mig. J*vlar vad vita dom var i somras..

När jag kommit till parkeringen småpratar jag med Frida hela vägen till busshållsplatsen tills klockan slår fem i åtta och bussen kommer. Jag sätter mig och chillar tills vi kommit fram.


Bussåkning..

När jag kommit fram går jag ner till skåpsalen, lämnar mina grejer, hämtar skolgrejer och väntar på resten utav folket.


Skåpsalen.

Sen när alla kommit och klockan slått halv nio så går vi mot Paviljongen där vi ska ha första lektionen. Skoldagen flyter på och sen blir det lunch.


Plugg.

På lunchrasten chillar man i Märta, skåpsalen, letar på folk att snacka med, pluggar, ja whatever. Allt som går att göra.


Pamela när hon åt lika mycket mat som min farsa brukar göra.. HAHA.

Sen är det lektion igen och dagen flyter på som vanligt, kan bli lite segt på dom sista lektionerna beroende på vad det är.


NO.. Me hates.

Ifall vi slutar runt tre sitter man och väntar på bussen, annars så springer jag direkt till bussen efter att jag lämnat böckerna och hämtat väskan. När jag satt mig på bussen småpratas det lite.


John-Erik på bussen, haha.

Efter att jag kommit hem tvättar jag händerna (bakteriefreak) och sen gör jag mellanmål. Oftast rostad macka med oboy/juice och sen kaka/godis/whatever. Är hungrig som ett monster, JÄMT.

Mmm.. Skulle döda för en sån här fan.

Sen sätter jag mig framför TVn eller datorn där jag spenderar eftermiddagen tills det är kvällsmat. Då äter jag och kanske pratar med mamma, och sen blir det TVn igen där jag brukar göra läxorna också. Runt tio-elva går jag och lägger mig, men leker med mobilen i en timma innan jag somnar.


TVn.

Ursäkta för lång text men hoppas att bilderna gjorde det bättre.


Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0