18 Maj - Dag 4 (Turkiet)

Hade skrivit på min förra mobil anteckningar varje dag så jag kom ihåg vad som hänt men idag (kom på det nu, aboooo!) raderade jag allt på den så nu har jag ingen aning om vad som hände men får försöka leta fram bilderna.


Vi åkte till något gammalt.. Slott typ?


Fängelse!?


Någon håla?


Någon dörr/port.


Världens finaste utsikt.


Man såg hela Turkland typ!


Farligt var det dock, inget stängsel!


TURKIET IN MY HEART! ♥


Som sagt, inget stängsel!


Lite båtar!


En smutsig damm.


En tom brunn.


Hejhej båtar.


Högt.


Vi bad taxichaufförerna (Eves familj hade en, vi en) stanna så vi kunde få titta på utsikten. Ungefär vid M:et är det ett slott, lite längre bort är Merlot! Man ser slottet ganska bra därifrån.


Världens roligaste taxi-tur! Tog bilden till bak, två stycken fick sitta i skuffern (stavas det så? haha) på minimala soffor.


Taxisarna (haha?) körde oss till ett köpcenter (jag visste inte ens att det fanns det i Turkiet! Fast det var ju bara turkar där då) och där hittade vi svampbob-tårta! Woho!


Sen såg vi världens häftigaste "Candy-store" bredvid Burger king. Hur mycket coolt godis som helst!


Bredvid kassan i en mat-shop (haha glömt vad det heter) fanns det aaasmycket god glass.


Mitt i alltihopa fanns en NIKON-SHOP! Snacka om att jag ville köpa alltihop!


När vi kommit hem till hotellet igen drack jag en Beach, mm-mm!


Vi åt på en Italiensk restaurang i hotellområdet och dom hade sådana här vin-cyklar! Haha.


Till förrätt fick vi två olika sorters vitlöksbröd! Ett med parmesan och ett utan typ.


Åt världens godaste pasta-rätt till huvudrätt! Det var typ tagliatelle i matlagningsgrädde med svamp och på sidorna var det pesto som jag doppade det i, NAMNAM. ♥


Färska frukter till efterrätt, underbart gott.


Vi tog en dolmos (pytteliten buss) in till själva Alanya och då gick vi till en affär som vi var i första året vi var i Turkiet (2009) och förra året. Jag kände igen en utav killarna, han kunde rättså bra svenska. Fast det kan alla turkar typ. Och dom har TV med en musikkanal och en modeshows-kanal som dom switchar mellan, och gissa vem som kom upp helt plötsligt? JUSTIN JAGÄLSKARDIG BIEBER!


Isak och Eve lekte med deras kalkylatorer.

Det var den dagen det!

Postat av: Emma

Varför skiver du inte bara miniräknare ist för kalkylatorer?

2011-08-17 @ 19:42:51
URL: http://emmabloomberg.blogg.se/

Hej sötnos! Kommentera något skoj och gör min dag. Gör gärna länkbyten men är inte lika intresserad utav bloglovin' eftersom jag inte använder det. Sprid gärna bloggen till dina vänner, det skulle göra mig riktigt glad!

Ditt fina namn:
Vill du kommas ihåg?

Valfri hemlis: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0